اصولگرایان سیاست سکوت را برگزیدند!!در جلسه فوق‌العاده امروز فراکسیون اصولگرایان چه گذشت؟


یزدفردا "اعتدال نوشت:شنیده ها  حاکی است در این جلسه که به ریاست علی لاریجانی رئیس فراکسیون اکثریت و با حضور قریب به اتفاق اعضا تشکیل شد، موضوع اصلی بحث و مشورت، پیرامون اتفاقات سیاسی پس از استعفای مصلحی وزیر اطلاعات و دستور رهبر معظم انقلاب برای ادامه فعالیت وی در این وزارتخانه بود.


 جلسه فوق العاده فراکسیون اصولگرایان ساعت 7 صبح امروز و پیش از جلسه علنی برگزار شد تا اعضای فراگیرترین و بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس هشتم، مسائل سیاسی اخیر را به طور دقیق بررسی کرده و به جمع بندی در مورد مسائل کشور برسند.


هرچند نمایندگان اصولگرا از مصاحبه و انتشار اخبار جلسه امروز فراکسیون که در کمیسیون تلفیق برگزار شد، منع شده‌اند اما شنیده‌های خبرنگار ما حاکی است در این جلسه که به ریاست علی لاریجانی رئیس فراکسیون اکثریت و با حضور قریب به اتفاق اعضا تشکیل شد، موضوع اصلی بحث و مشورت، پیرامون اتفاقات سیاسی پس از استعفای مصلحی وزیر اطلاعات و دستور رهبر معظم انقلاب برای ادامه فعالیت وی در این وزارتخانه بود.


بنا بر این گزارش، در جلسه مذکور برخی از نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان از جمله علی لاریجانی، محمد حسن ابوترابی فرد، مرتضی آقاتهرانی، احمد توکلی و عزیز اکبریان با تبیین شرایط حساس داخلی و منطقه ای، بر لزوم یک صدا بودن سیاسیون داخل نظام در دفاع از کلیت نظام و فرامین رهبری تأکید کرده و خواستار پیگیری مداوم مسائل جاری از سوی نمایندگان شدند که با اجماع حضار همراه بود.

در این جلسه همچنین تاکید شد تلاش‌های تفرقه افکنانه دشمنان نظام در القای اختلاف در کشور راه به جایی نمی‌برد.


برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته از نامه مهم نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری خبر داده و نوشتند:

برخی از نمایندگان در حال جمع‌آوری یک نامه برای قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند که در آن توصیه‌هایی به محمود احمدی‌نژاد درباره قانون اساسی، وظایف اساسی ریاست‌جمهوری و همچنین اطاعت از رهبری و دین مبین اسلام است.


این بیانیه که تاکنون بیش از 100 نفر از وکلای ملت آن را امضا کرده‌اند، 8 محور و بند اصلی دارد و بیشتر شبیه به یک توصیه‌نامه یا آگاهی‌نامه است.

در این نامه همچنین خطاب به احمدی‌نژاد آورده‌‌شده‌ است که شما بر اساس قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید که به مردم خدمت کنید و در کنار رهبر معظم انقلاب باشید؛ البته اشاره به حمایت‌های رهبری از دولت نیز نکته دیگر این نامه است.

در این نامه همچنین راجع به مسائل حاشیه‌ای اخیر توصیه‌هایی شده است و قرار است که این نامه ابتدا به رئیس جمهور داده شود و در صورتی که به آن عمل نشد، وکلای ملت آن را از تریبون مجلس قرائت خواهند کرد. گفته می‌شود جمع آوری امضا برای این نامه فعلا بنا بر صلاحدیدهایی متوقف شده است.


در جلسه صبح پنجشنبه اصولگرایان حجت الاسلام آقاتهرانی استاد اخلاق هیئت دولت و از نمایندگان نزدیک به رئیس جمهور گزارشی از دیدار اخیرش با احمدی نژاد ارائه داده است.


علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران و یکی دیگر از اعضای فراکسیون انقلاب اسلامی که نزدیک‌ترین نمایندگان به احمدی‌نژاد به‌شمار می‌رود نیز درباره محتوای این نشست گفت: جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان هفت صبح امروز در مجلس تشکیل شد اما قراراست از محتوای این جلسه خبری منتشر نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا